Fiktov18
Makapeszi, ha kap, eszik!
És a VB, ha teheti, fotóz. Nem tekintve a nem-fotózó VB-ket. Azokat, kik inkább csak utazni szeretnek. Bár vannak napjainkban olyanok, kik a VB atribútumának tekintik a fényképészi fölszerelést. Emellett még vannak a vasútmodellezők (esetleg virtuális terepasztalon), s a relikviagyűjtők, illetve fenti típusok vegyülékei. Ezen a szeptemberi vasárnapon éppen egy GANZamál nyíltnap adott alkalmat. Üzemi nyíltnap, a kapu nyílik: 9ó, 30p.
I.: De még addig van pár percünk. Fotózhatunk G-t a 15-ön,
II.: s F+Ep-t az 5-ön. Mindkettöt vasút (jelen esetben közúti vasút) fotósokkal fűszerezzük. F+Ep? Jut eszembe, ma volna a tizenhármas F+Ep-inek utolsó üzemnapja. De mivel ma nem közlekednek (hétvégi feszített átlósgék)- a pénteki volt az. Holnaptól üzembeállnak 2112-2123, a második tizenkettes pakk Ht. Persze megint csak szólóban fognak közlekedni, s Endrédytelepen majd deltáznak. Hétvégénként pedig majd a négyes G2-it szabadítják majd fel. Tíz szerelvény bizony, bárhogy is nézem feleslegessé válik- a 2; 2A; 3; 5 vonalak kiszollgálására elegendő 90 szerelvény.
III.: A várt kapunyitás elmaradt. Hanem az iparvágányon megjelent az FKV 2400+6100 számú Bavissmot (az ss nem 120 km/ó-t jelöl...) szerelvénye. Mitnemondjuk, illik a hely szelleméhez. Egyszer már Északgyártelepen is készíthetnék néhány fölvételt (régen kellett volna, mikor még Ey-ok vártak a bobók keresztjeire.)
IV.: minek nevezzelek? Őszintén szólva, a gőték legalább akkora sikert jelentenek a GANZamálnak, mint a teknők az SH-nak (nojó, SM-nek, dehát egy ex GyVsnek többet mond az SH). Legyél mondjuk Visonta! (van benne hőerőgép is, villany is...). De maradhatsz a mi lengyelünk is akár...
V.: kobakot fel, irány a hetes csarnok. Benne a kettescickány, egymaga.
VI.: cickány pípsó. Lehet azonban, hogy a gépészebb érdeklődésűeket volna érdemes fotózni.
VII.: még egy kép, csak hogy legyen kép. Elvégre hamár kettőt közöltem erről az egy gépről.
VIII.: Hetes csarnok után következett az ötös. Itt két pupos fogadott minket. Úgy tűnik,
IX.: Amáliában is hódít a remot. (Perszre, a csehek már megint előttünk járnak).
X.: A két gép kissé más állapotban van. A tizenyolcs kissé összeszedettebb,
XI.: mint a száznégyes. Csak reménykedjünk abban, hogy a festésük nem követi majd az óhazai divatokat. (meglehet, hogy csak pályaszámaikban (301; 302 különböznek majd a többitől- meg azokban a kéményekben... De ez még a holnapnak muzsikája).
XII.: És kinyílt végre a harmadik ajtó is (a harmadik csarnoké, történetesen). A mai nap meglepetése. Nem véletlen, hogy éppen a tizenkettedik képet szentelem ennek. Mert a tizenkettő az egy szép szám. Van még pár ilyen. De kevés.
XIII.: A tizenhárom például semlegesebbb. De persze csak föl kel szorozni, s máris egy szép számot kapunk... De, hogy szebb e ennél a szegény villamoskocsinál meg nem tudom mondani. Mert szegény bizony, bármily szép is. S bizony már nem mai kislány. Bennevan már a bakfisskorban. Előbb úgy indult, hoy Csuffi lesz, de aztán alacsony befüggesztett középrésszel kívánta meg leendő vőlegénye, az FKV. Majd jött egy vezérléscsere- majd még egy, legvégül pedig egy allgemeine alacsonypadlósíás (ezzel a meghajtás újbóli cseréje járt), majdpedig a középrész kikosarazása. Mostanra végül azonban úgy tűnik, elvette az FKV. S be is sorolta: 2300 (a gyár és az FKV képviseői röptájékoztatót tartottak. Az FKV forgalomba állít további 99 I-t (ez lett a típusjelölés, logikusan)- majd valamikor 2007-től. 2300 pedig már idén karácsonykor az utazóközönség részére fog állni (reméljük, azért gurulni is tud majd).
XIV.: A csarnokban még egy kocsikezdeményt állítottak ki. sorok közt olvasva ezek után úgy tünedezik fel, a Ht-k ből max 200 lesz összesen állományban (2100-2299). de ez még a messzi jövő. Addig is
XV.: betekinthettünk 2300 utasterébe. kellemes. Mondjuk egyszer már jártam egy budapesti Combino utasterében is- a Moszkva téren, még valamikor április legelején. Azóta már bizonyosan a Teréz s egyéb körutakat róják.
XVI.: A csukló. A doboz megett a kerekek. A "csövek" a tengelyek felett vannak.- Lévén a tengelyek a csukló padlójában futnak.
XVII.: A födelet az üzem képviselője kérésünkre föl is nyitotta. Úgy hiszem, menet közben mi majd nem tesszük. Egyébként az a torpedó alakú cső a motort takarja.
XVIII.: ím, az idő lejár, jöjj értünk lengyelünk! S elragedott minket a fürge motor, s vezérlőkocsija. S meg sem állt velünk egészen Héllyalmás kocsiszínig (nem, azért a MAÁV hálózatára nem rándultunk át. A villamos pályáján tettük meg utunk.
XIX.: Ez már Héllyalmás kocsiszín. Az egyik csarnok előtt fölsorakozott a második tizenkét Ht.
XX.: Hátul a kerítés már az első pakk selejtezett F (különösek így, pótok nélkül...).
XXI.: 1721 a sor elején,
XXIII.: 1725; 1723; 1728;
XXIV.: 1722; 1720; 1729;
XXV.: 1724; 1726; 1727 a sorban. S betűk kanyarognak a szemem előtt, veresen mint a zárlámpák fénye. Ezzel oldalamnak
VÉGE! |