Magyaramaal6
jfli gyklesk
A fiktov16 folytatsul...
I.: Ahogy a kp mutatja, nem szlltunk t sem Bay Zoltn tren, sem sehol Molnr Viktor tjig 71-esrl 70-esre. Hanem bizony kiutaztunk egszen Madarasi sorompig. Ecce soromp. Eltte G, megette Bzmot. knyelmessgnk szerint mg legalbb 45'-nk van, de ha 52' volna, se lennk nyugodtabb...
II.: istvndi kitr kzpperonos llomsrl mindig Hvsvlgy jutt valahogy eszembe... s nem Zugl. Itt trtnt aztn jelen trtnetnk drmai fordulata. Brahi r ugyanis eltnt, majd plharcal megkrdezte, ugyan ha itt venne egy kregjegyt, ugyan vennnk-e mi is ugyanolyat? Mi erre balgatagul igent felelnk, majd
III.: felmutat ezt. 500+- maradhat?
IV.: ppen hogy megvettk jegyeinket, mr rkezett is ez az tkocsis sztudnka. Dlgyrtelepig csak elvisz minket?
V.: Alea icta est! A jegyvizsgl hlgy krdsre, hogy ugyan merre megynk majd szombaton 16:30 krl, Brahi azonnal rvgta megoldst- Bllya! Legalbb mr ezt tudjuk... Persze Dlgyrteleptl mltsgteljes koncerttogatra nem igazn jellemz kapkodssal siettnk a Fiktov Vrosi hangversenytermbe. Igazat megvalva, ksbb mr nem is igen rkezhettnk volna... ( mg szerncsre a hangverseny nem vast... de vajh pontosan kezdenek e mostanban otthon a MV-filharmnikusok?). a koncert igen kivllra sikeredett. Elrebocstom, azok szmra, kik Fuldvornict a mai napi Muronnyal kevernk, az egyik legkivllbb horvtaml egyttes tette megtisztel ltogatst. A msorbl csak a szezk neveit idzem: Mahler, Bizet, Weber. A MV-noszt. szerelvnykpzshez hasonlatos kiss gy a nvsor, de hallgatni lvezet volt. Csak az a beethoven, csak azt tudnm feledni! Bizony mondom, kamarzni nem ildomos hangversenyteremben, ht mg templomban- vonsokkal! ( a hangzs persze kellemesen emlkezetes marad, de mgsem az igazi...).
IV.: H te, nyri kalszos bzamez mdjra srgul menerendjegyzk, te csods-indul vonatoknak jegyzke, indul e nyolckor (este persze) gyors Bilinyre? Az se volna baj, ha Bllyra, esetleg pp Jrre (utbbi persze mr rdektelen nknk.)?
V.: Bllyra persze mr elment mr vagy kt s fl rja... negyed kilencre ideltogat majd azonban egy Jrre tart gyors. Addig is
VI.: Elbb mg itt volna egy bilinyei szemly, htterben valami indulban lev teher,
VII.: majd egy rkez, ln az V42-505, az atomle! No, de ha atom- akkor minek r az ramszed? Az viszi a htgpet? Mindegy, egy telefon Csigadllbe azrt nem rtana- vagy legalbb telex... utazunk stop vasaarnap reggel eerkezuen stop ebeedre mindenkeep stop.
VIII.: Ez a stt folt a sttsg kzepn egy gignt volna (037, mghozz), s gyorsvonattal rkeze Fiktov-keletibl.
IX.: Ez mr Bilinye. A msodikon M41-2108 s nyolckocsis szemlyvonata (gervr fele induln), a harmadikon mr ismertetett Fiktov-Keleti- Jre gyorsvonatunk, V63-037-estl.
X.: gy jjel tizenegy fele egsz nyugodalmasnak tnik Bllya. Sehol egy vonat, csak egy
XI.: gyorsteher, indulban, cicknnyal persze.
XII.. valami jszakai tolatott, taln Cst-kikt kldte a ppossal.
XIII.: Menettrtink mr megvan tz kilmter tvra (s a krget megszaktattuk), jhetne mr az a postagyk, merthogy postavonaton utaznnk krl fl Magyaramlit. Jhetne, mondom, de csak valami ksei ikarusz kezett.
XIV.: Gyk, gyk a bejraton! (napfnyben mg esetleg tevnek nzheti az ember- de bullldognak?!) persze, hogy ez pp az ellenkez irnyba (Pterivarsnyig. De ez mr a Bzmot-on sem zavart minket...).
XV.: Kihaladban. Blokkunkon a msik posta...
XVI.: Cston leszllunk, s knyelembe helyezzk magunkat, tbb mint egy ra, mg megrkezik a Pterivarsny- Klmnjszlls posta (jflkor bilinyn tallkozik a kt gykposta a fiktovi szilipostval). Addig is prblnnk trelmes vrakozssal lencsevgre kapni a ngykocsis szerelvnnyel gyksgt.
XVII.: Csak tudnnk mire vr... postaszerrmolna? (a httrben azt a terhet meg mrt nem a ngyre hozta, mrt az tre? Valaki mondja meg...)
XVIII.: s mg egy gyk! gervrrl Bilinyig kzleked postavonat rkezik a negyedik vgnyra.
XIX.: Mrskelt, de nem zrus utascsere-
XX.: s ketts meneszts. Elrja az F2, egyszerre hny zldfny lmpa juthat egy vrs sapkra?
XXI.: A teherforgalom lnk vala, mi azonban trelmetlenek, s inkbb az jszakai Cst felfedezsre indultunk.
XXII.: No, egyszerre meg is rkezik a kt posta. Mi lehetett Bilinyn?! Az egyen llhatott a fiktovi posta, a kettn-hrmon a kt hosszposta, s ngyen az gervriprblta magt krljrattatni.
XXIII.: Mgsem. a hetes helyett a tizenhrmas gyk az gervri ln. Ez indul gyis elbb az egyvgny hdnak...
XXIV.: Bllyn a kettre bejrt az gervri, mg a ngyre
XXV.: bejr a klmn-jszllsi.
XXVI.: Hangfelvtel felsfokon (idekatt), egybknt, mint a kpen. Kt gyk gyorst egyszerre.
XXVII.: Uknyt elvlnak tjaink. Posta a postrl. No, ennyit a dojdojoz gykokrl.
XXVIII.: Ez mr Klmn jszlls (hirtelen kiss a vlts, nem tagadom). A ngyen mr a fiktovi posta kszl indtdni. Node mi mg fl sem szlltunk!
XXIX.: Rendez egy B-bl.
XXX.: Valaki mondja meg, leszlljak e n itt, valaki mondjameg, Fldeshz-e?
XXXI.: Fleshz, halnali fl ngy, lehet vrni a gtt.
XXXII.: Ja, hogy az mr itt is volna? (no, majd a mozdonyvezet csrje alatt jszakzik, vagy legalbb is az istllban...)
XXXIII.: Itt ilyenkor (rtsd vasrnap hajnalt,) mg a tehervonat se jr, csak halad.
XXXIV.: Az els vgynyra vonat rkezik...
XXXV.: s megy is tovbb a szili fiktovba.
XXXVI.: Harmadik vgnyrl vonat indul bucsuig, de errl mr nincs fnykpnk. Helyette Bucsu-rl.
XXXVII.: Ez a wohlfarben goethe gy ltszik kimegy Bderre, st, mg azon is tl (Szlovkamlia, de ez most belfldi 500+) valahonnan megint szereztnk egy menettrtit... (MAV-elvtel- Fldeshza).
XXXVIII.: A bderi templomdombrl. Kicsit ellenfnyes, de azrt ltszik a vastloms- lent, messze.
XXXIX.: Talpunk alatt a sznbnya. A kzel mg magyaraml, a tvolabb Szlovkaml. Valamennyi ltszik a vastbl is.
XXXX.: Az egykori Kisfa-Lucska (ma Luskovec) kisvast ma csak kisfa- Bder- Bder-MAV kzt kzlekedik, igaz, 1989-tl egszen a kzelmltig csak a Sznbnyai szrnyvonal (Lucskai klfejts, csak hogy kuszbb legyen a fldrajzi nvhasznlat) MAV fele volt rendszeres forgalom. Azonban tvettk az erdszettl a kisfai fvonalat, s kirndulclra (szombat- vasrnapi forgalom) az Oltsteti szrnyvonalat. Kpnkn pp MAV-rl rkezik a C50 bder rakodhelyre.
XXXXI.: Kisfa lloms a telepls kzletlen szln fekszik, eltte lltak meg ideinglenes sznetelskig a VOLN-jratok.
XXXXII.: A ngyvgnyos lloms els vgnya jelenleg Fertboz hangulatot raszt.
XXXXIII.: A msodik vgny az erdszet rakodja, a harmadik "tmen" fvgny (a plya helye mg 3km-ig megvan, egszen Daru-bnyig, a kbnyt azonban mr vagy kt vtizede nem hasznljk. Turisztikai kzpontt kvnjk fejleszteni, illetve geolgiai s bnyszati killtst sszehozni- s taln akkor majd Kisfa I.vg rl is eltnhetnek majd a bnyamozonyok (most bnyszati rtelemben).
XXXXIV.: Az Oltstetre majd csak kt ra mlva indul vonat, addig is fordul egyet MAV-ig. A kpen a Cence-patak szurdokban (Cence-szurdok mh.)
XXXXV.: A bnya vasrnap sem pihenhet, a deltban most ppen egy rakott szerelvny enged elre minket.
XXXXVI.: Mi azonban leszllunk, s lekapjuk bnyagpket a sorompban.
XXXXVII.: Hromfogalm alak eljelz, httrben mr nagyvast. Bztat.
XXXXVIII.: Ez mr Bder-MAV bejrata. mellesleg C50 hald ki, de minket nem zavar.
XXXXIX.: Hromvgnyos kisvasti vglloms rnyas fk alatt, egy kevs szemlykocsi trols alatt.
L.: Sznrakodn szenet rakodnak. A kocsik ln az llomsi tartalk M44-243 Innen mg tl mehetett volna a kisvonat Luskovec fele, azonban ettl a nagyvast s hatr keresztezse miatt eltekintettek.
LI.: MAV-csrg, s valami szlovkaml villanygp. Lvn Szlovkamlia fell egyrszt Luskovec llomsa, s mint ilyen egy fontos elvrosi vonal vge, msrszt a bderi kszn leginkbb szlovkamliban keresett,
LII.: Bder, A Magyaraml llmavasutak hlzathoz egyvgny, villamostatlan, mg a Szlovkaml Vasthoz ktvgny vasttal kapcsoldik (kicsit hasonl a helyzet mint Blcsrekkel, persze ott mg egybb hatrtmenetek is vannak). A csrgvel becserregtnk Abanovogrdig, majd onnt egy szilivel vgigszguldottuk Csacsinszky-jejtt. rkeztnk, mint grtk.
VGE! |