Kpzeljnk el egy orszgot. Sajt vasttal (MAV), s a vrosokban sajt villamosokkal. Tegynk itt egy nagy kirndulst, s fotzgassunk ssze mindent. rjuk meg hozz a kpalrrsokat, s mikor feltnnnk ket a honlapra, trljk le vletlenl a kpeket. Ami pedig megmaradt:
Magyaraml1
1= Fiktov- Nyugati,- Cifrarv,- Fiktov- Ferenctelep,- Pirokszlls,- Fldeshza,- Klmn- jszlls,- Veresc; avagy els napom Magyar-Amliban
Este rkeztnk Magyar-Amliba, az utols hatrtmenettel ami aznap Brwos-bl Verescre ment. Inkbb volt kedvem magyar szt hallani, mint megszllni a mltn- hres brwosi hatrcsrdban (az igazsgoz azonban az is hozztartozik, hogy a vacsort ttermben fogyasztottam el).
I.: Els magyaramliai kpem! ( A hatrr vonatunk elhaladsa utn becsukta a "hatrkaput", majd msnap hajnali 3-ig aludni trt... ).
II.: Ulti (mrmint szerbektl ultin elnyert ezstnyl) Veresc III. vgnyn, mellette a msodikon a 8 holnap hajnali szerelvnye vrja a munkt. Szp- szp... I s II keskeny, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII normlnyomtvolsgak, I, IV s v az tmen fvgnyok.
III.: Ez mr msnap hajnal! Mk48-2012 rjr a hrom Bax-ra .
IV.: A kisvonat ( 31810 ) tvg a versci ftren.
V.: les kanyar (egy frszt kanyar! v!)
VI.: vgigdzg a Kalina Pl ton,
VII.: majd Tth Rozi nni, s Hlasek Pista bcsi kertje kzt, a dllt mellet cammog Kapstanyn ( htvgnknt odig menek ki a gzvontats nosztalgiavonatok ) t Blnyesig ( hrom ra mlva majd meg is rkezik...).
VIII.: veresc lloms V. vgnyra szili inga rkezik.
IX.: amivel tovbugrottunk Klmn- jszllsra. ( A csomagokat, brndket, batyukat, stb.-ket kldemnyknt fladtuk Verescen. Fiktov- Ferenctelepen majd leszedik, s majd ha megrkeznk, tvesszkk.- Knyelmesebb mint a lgikzlekeds! ). Alighogy meglltunk a msodik-bn, berobogott a hromra a 12-es gyk, a Sntha- Bllya gyors ( 722 ) hat kocsijval.
X.: t-n menesztik a 214-es gtt ( pr hnap- s az FKV is csatasrorba lltja a Bamot 600voltos- dzeles "tesjt" a Bavissmot-ot ( mr becenevk is megvan: lengyelkocsi,- hiszen Nowkrikw vro lltal felmondott kocsikat vette meg az FKV- de errl majd mshol). Irny Sntha! (mrmint Bamot 214-nek) ( rdekes a Snthai vast trtnete is! Az idk folyamn trtnt itt egykt llamkzi terlet- cserebere, vgl sikerlt elrni hogy a Bilinye- klmn- jszlls- Nemesdg vastvonal csekj 40 kilmtert 3 szor vgta t valamilyen orszghatrt. Klmnjszlls s Mikesocov ( Szlovk- Amlia) kzt j hatrvasutat (a kt lloms kzt csak nemzetkzi forgalom van- rszben kishatr. Egybknt pedig ez Szlovk-, s Lengyel- Amlia egyik legfontosabb sszekttetse ( msrszt a volt Nemesdgi vaston keresztl is prbltk sszektgetni egymst.). A MAV rszben hlzati okokbl, rszben Sntha vros tbbszri krsnek ksznheten Sntha s OH kztt flbontotta a vasutat (illetve Sntha s Vicsestt kzt villamost vezettek a snekre, Ksd, Zsjtr: MAVAUT jratot kaptak. ).
XI.: Nagyrszt ennek kszhet hogy megplt Klmn-szlls j llomsa ( Szinte szolnok!- csak kevesebb- s "osztott" a peronosvgnya., nomeg a rendez is kissebb egy hangynyit,- de a felvteli plet szinte ugyanojan). A fiktovi gyors szilijvel, httrben a fentjelzet felvteli plet. A trtnethez hozztartozik mg, hogy ezek utn Sntha s Klmnszlls ( a rgebbi Kllmn- jszlls) kzt flrs kvetsi idvel fordulnak az ingk, vagy kzvetlen gyorsvonatok Fiktovra, Ulkra, Sardon kereszt plesre (gyorsbl persze csak napi t-t pr van).
XII.: Nem igaz, hogy a budapesti combino a vilg leghosszabb villamosa! A Klmn- jszllsi ennl hrom modullal hosszabb ( ms krds, hogy mivel a "vroska" utazsi ignyeit kielgti a Kllmszlls MAV- Kllmnjszls- Kllmnszls faluszl keskennymkz vast, s a Moholyvros- ( =alvg )- Kllmn- jszlls MAV kzti buszptl (!) villamos (ssz jrmllomnya 4 kttengelyes, ex Snthai favzas motorkocsi); a "hipergilisztt" "kitertettk" a vastlloms el, tbbletajtkat vgattak r, majd belekltztettk a helyi piacot.
XIII.: A "KVV 2" Az lloms eltti hurokban ( a Kllmn-jszllsi Villamos Vast egyetlen jrmfordtsi lehetsge! ).
XIV.: villamos dcg a Tth rpd utcban-
XV.: valaki leinti, flszll-
XVI.: befordul a Lda utcba-
XVII.: dcg az Ady Endre ton-
XVIII.: ftr: keresztezi a kisvasutat ( a sarkon ott a kocsiszn, illetve az egyvgnyos villamos kitrje ( a kocsiszini sszektvgny ))
XIX.: Moholy vros- Lechnerdn tr- vglloms (azaz egy vgnyzr bak az egyvgny vgn).
XX.: Ftr, a kocsiszn dolgozi jrmpardt rgnztek a kedvnkrt: "KUVV 5" ( A normlnyomkz C50-es) elvonnszolja a kocsiszbl "KUVV 3"-ast, 4-est, kzben 2 keresztez 1-el. Csekj kt kilmteres villamos. Hogy mirt? 1987-ben a Plohrmegyei Autbuszzem (PA) elutastotta (jobbanmondva magas ron-, s ritkn vllalta volna) a vastllomst, s Moholyvrost a Ftrrel sszekt jratot. Vgl az 1991-es "kzforgalm kzlekedsi tmogatsok mdostsa" adot lehetsget a megoldsra. Az 1978ban, a Kllmnszlls- Bacsuta, Kllmnszlls- Pikemajor kzti vonalfellszmolskor feladatt vesztett, majd eladogatott, sszesen 10 darab, ex Snthai favzas ( a keskenynyomkz plyra forgvzastott) kocsi kzl 2-t ikerknt, eredeti elektromos berendezseikkel ( a villamosokat uols forgalmi llapotukban kapta meg a kisvast- a berendezseket leszereltk, behnytk egy "sufniba", majd elfeledkeztek rluk- gy csak fl kellet jtani ket!) "nosztalgiavillamosknt" tadtak Snthnak (Sntha nem tartogatott csa-gy muzelis cl jrmveket... ). Cserbe az SKV (Snthai Kzlekedsi Vllalat ) biztostotta az elektroms berendezseket ahoz, hogy ngy darab kocsit napi forgalomban val rszvtelre alkalmass tegyenek ( a vasti plyt, s a felsvezetket Klmn- jszlls nkormnyzata ptette, az elhasznlt elektromos ram djt, klnbz engedmnyekrt cserbe a MAV fizeti (gyakorlatilag a Kllmn- jszllsi alllomson bell van egy 600V egyenramos rszleg. Az eredmny: 2km hossz plya, 20 percenknti kvetsi id.
XXI.: Villamos utn kisvast! C50+Bak+Bak, F tr.
XXII.: Jzsef Attila utcn zakatolnak-
XXIII.: majd az utols hz tn elkanyarodnak a mtttl.
XXIV.: Meglnak Bonifcz tanynl-
XXV.: krljrnak.
XXVI.: Hiszen Kllmnszllsnl a helyi sportkzpont ( faluszli fotballplya) mellett elvgtk a plyt, krljrsi lehetsg nem volt (egy kitrje volt a Bacsutai vonalnak a falu tuls vgn). Egybknt 1978-ig itt gazott kett a Bacsutai, s Pikemajori vonal.
XXVII.: Az egykori rhz a mai napig megvan, ma a Sportkzpont gondoknak otthona ( persze kibvtve).
XXVIII.: a kisvast msik vgllomsa: Kllmnszlls lloms.
XXIX.: lloms: pupos jn szemllyel (3 Bhv) Blnyesbl,-
XXX.: megvrja ellenvonatt ( a Snthai gteingk vgllomsa lloms).
XXXI.: Ppos snthra el, mellette tehevonatot hoz t Mikesocovrl egy szlovk gp (a Mikesocovi vonalat mg az tpts eltt,- gy "llomsrl" ptetk. Az tptskor a plya ly bevezetst kapott, -llomssal pedig egy deltval ktttk ssze (az "1" es felet hidat ptettek (legalbb annyival lehet rajta menni, mint az Angyalfld s Angyalfld- elg. kztt... ).
XXXII.: szergely ( a dromedrok Bajnn, Sardon vannak! ) ll ki az fthzbl- jelenleg a Klmn- jszllsi Vontatsi Fnksg dzeleinek, illetve muzelis jrmveinek ad helyet (A MAV-nak nincs "FSTI-parkja", a jrmmegrzs, bemutats igazgatsgonknt, vontatsi fnksgenknt trtnik).
XXXIII.: s tveszi szlovk kollgjtl (trtnetesen az is szergely ) a terhet.
XXXIV.: Emlegetett dromedr megjelenik! M60-121 terhet hoz, amit majd a szlovk vissz visssza.
XXXV.: Elg volt Klmn jszllsbl! Gtvel el! tszlls az els Fiktovi gyorsra...
XXXVI.: Leszlls Pirokszllsn, napoz gtk (j-Blcsrre, Mikodra) , szilis ingk (Fiktov-nyugatiba), jblcsrrl Blnyesre igyekv csrgs gyors, gigantos nemzetkzik. Ezek vrhatk a kvetkz kpeken...
XXXVII.: ezek a szilik.
XXXVIII.: ezek meg a csrg meg a gigant.
XXXIX.: Az egyikk szili inga bell az tmen ngyre, mi meg flszllunk r.
XXXX.: Abanovogrg- leszlls! kevesebb mint tz kilmterre vagyunk fiktov- ferenctelep bejrati jelzitl!
XXXXI.: Innentl kezdve egszen Ferenctelepig ersen lejt a plya ( Csacsinszky lejt )- a tehervonatokat vagy megosztjk ( Ferenctelep/ Dli-gyrtelep cl-lal, vagy elfogattal ltjk el.
XXXXII.: Gigant a Balassy expresszel- a lejtt megmszta, de mesze van mg Lengyel- Amlia!
XXXXIII.: Numr 1156 indul csrgstl Bderre
XXXXIV.: Elfgatols giganttal,
XXXXV.: s giganttal.
XXXXVI.: A pirokszllsi inga is megmszta a lejtt.
XXXXVII.: A fiktovi szemly is befut- irny Fiktov- Ferenctelep!
XXXXVIII.: Fiktov- ferenctelep: villanygte ( Bavill )- irny blnyes!
Ezutn csomagjainkat kivltottuk, gy fnykpezni nem tudtunk.
VGE!
|